Leveringsinformasjon
Leveransetider
Under hvert produkt/vare finner du aktuell lagerinformasjon.
Finnes på lager | Varen sendes fra vårt lager om kort tid og leveres normalt innen 2-4 uker.
Finnes ikke på lager | Varen tilvirkes eller bestilles inn til vårt lager etter at din bestilling er registrert. Se beregnet dato for tilgjengelighet under respektive produkt. Deretter tilkommer normal leveransetid ca. 2-4 uker.
Forventet leveringsuke kommuniseres på din ordrebekreftelse. Denne kan bli påvirket av blant annet leveringsmetode (f.eks kranbil eller postpakke), postadresse samt produktenes størrelse og vekt. Merk at levering til visse postnummer noen ganger medfører lengre leveringstid.
Dersom du bestiller
flere produkter er det produktet med lengst leveringstid som vil styre
hele leveransen.
Vi sender som oftest større spesialforsendelser, og ikke små postpakker, og vår nettside kan ikke angi leveransetid basert på alle postnummer i Norge, selv om kunden har lagt inn sin adresse i bestillingen. Når bestillingen er godkjent (1-3 virkedager) vil kunden motta en ordrebekreftelse.
I de fleste tilfeller lever vi opp til våre leveransemål, men uforutsette hendelser kan inntreffe. Vi anbefaler derfor alle våre kunder om å avvente bestilling av håndverkere til varene er mottatt og kontrollert. Byggmax By Me dekker ikke kostnader som påløper på grunn av forsinkelser. For mer informasjon, se eget punkt under reklamasjoner. Dersom du har spørsmål rundt din ordres leveringstid, vennligst kontakt oss på telefon 21 01 44 37 eller e-post info@byme.byggmax.no
Fraktkostnader
Alle priser i nettbutikken er eksklusiv
frakt. Fraktkostnadene kalkuleres automatisk på bakgrunn av hvilke varer
som kjøpes og hvor de skal leveres. Frakten beregnes i din
handlekurv. Legg inn din mailadresse og fyll inn postnr.
Transport / levering / leveringstidspunkt / kontroll av leveranse
Vi benytter oss av ulike transportører til frakt av våre sendinger. Byggmax By Me står fritt til å velge mellom disse alternativene.
Hjemlevering:
Større varer leveres med lastebil til din adresse. Dette forutsetter at
transportøren kan komme frem med sine biler. Er du i tvil om
fremkommeligheten, bør du ta dette opp med transportøren når du gjør
avtale om levering. Leveringsdag bestemmes av transportøren, og vi i
Byggmax By Me kan ikke påvirke denne. Transportøren kontakter deg om
levering på telefonnummeret du har gitt oss.
Varene sendes kun til adresser som er oppgitt i folkeregisteret som fast bopel. Levering til hytte- adresser kan avtales, men forutsetter fremkommelighet med lastebil. Dersom leveringsadressen er på en øy, begrenses levering til bakkeplan på kai. Videre frakt må kunden selv besørge.
Varene losses med jekketralle og plasseres på gårdsplass. Kunden må være tilgjengelig og behjelpelig med lossing av sine varer, dersom det skulle være behov for det. Dersom du ønsker varene plassert på andre steder på tomten, må dette eventuelt avtales med transportøren og ekstrakostnader tilknyttet dette, f.eks. kranbil, må bekostes av kunden.
Kontroller alltid varene. Ved synlige skader på emballasje eller gods, skal en skriftlig notering gjøres på fraktbrevet før du signerer. Be om kopi.
Ved utlevering av varer hos kunden skal transportskader meldes til transportøren på stedet. Dersom transportskaden blir oppdaget etter at transportøren har reist, skal man melde fra direkte til Byggmax By Me senest innen 3 dager fra varen ble mottatt. Dette fordi transportøren har satt denne fristen overfor Byggmax By Me.
Transportøren sender ikke automatisk skademeldingen til Byggmax By Me. Meld skaden til info@byme.byggmax.no. Se mer under «reklamasjon».
Forsinket levering i.h.t. Forbrukerkjøpsloven
Dersom Byggmax By Me ikke kan levere varen til antatt leveringstid, har
forbrukeren rett til å gi Byggmax By Me en frist for levering. Dersom
Byggmax By Me heller ikke da kan levere varene har kjøper rett til:
- å heve kjøpet uten kostnad (det legges til grunn at forsinkelsen likevel må være vesentlig)
- å holde kjøpesummen tilbake
- å kreve oppfyllelse straks varen er på lager
- å kreve erstatningsvare fra selger
- å kreve erstatning for tap man lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side hvis det er hjemmel i Forbrukerkjøpsloven for dette. Unntak: Dette gjelder ikke utgifter til allerede bestilte snekkere og montører etc.
Forsinket leveranse
Byggmax By Me jobber hardt for at du som
kunde skal bli så fornøyd som mulig med våre leveranser. Iblant oppstår
det likevel forsinkelser. Noen ganger skyldes dette årsaker utenfor vår
kontroll, siden vi benytter oss av eksterne transportører, men det kan
også være på grunn av stor trykk i høy-sesongen. Ved forsinkelser på
leveransen forsøker vi alltid å kontakte deg angående dette, for å
gi ny og oppdatert informasjon. Mulige forsinkelser er en av grunnene
til at vi aldri anbefaler å bestille håndverkere før du har mottatt
varene og kontrollert dem for mulige transportskader og/eller mangler. Ved
transportskader sender vi så snart vi kan ny erstatningsvare. Vi
erstatter altså ikke kostnader til håndverkere. I enkelte tilfeller kan
kompensasjon gis ved forsinkelser. Dette skjer da i form av prisavslag i
henhold til nedenstående tabell:
≤ 1 uke – ikke noe prisavslag
2-3 uker – 1 % av ordreverdien
≥ 4 uker – 2 % av ordreverdien
NB: Vi tilbyr ikke kompensasjon i tilfeller der en forsinkelse er varslet kunden på forhånd. Dersom kunden velger å stå ved sin bestilling etter å ha blitt varslet om den, har kunden også akseptert forsinkelsen.
Sluttsolgt
Visse produkter selges kun i et begrenset antall. Det kan være et tilfeldig
parti eller opphørssalg av et utgående produkt. Vi reserverer oss derfor
mot at en vare kan bli sluttsolgt.
Eksport
Vi kan i dag ikke tilby leveranse for eksport. Er
du bosatt i et annet land, men har norsk leveringsadresse, kontakt vår
salgsavdeling på telefon 21 01 44 37 for mer informasjon om mulige
betalings- og leveransevilkår.
Ekspress levering
Byggmax By Me tilbyr ikke ekspressfrakt til sine kunder.